2019. november 26., kedd

Osztálykirándulás 2019 - 8. rész: 9.C

Egy szeptemberi szép napon a 9.c úgy döntött, kirándulni indul a Budai-hegyekbe.

Az Örs vezér téren találkoztunk és vágtunk neki a túrának. Innen egy elég hosszú, de annál viccesebb tömegközlekedési út vette kezdetét. Kétszer kellett átszállnunk, de szerencsére mindannyian megérkeztünk az első állomásra, Zugligetbe. A hosszú út ellenére annyira jó szintidővel érkeztünk, hogy még volt fél óránk a libegő nyitásáig. Ez tökéletes alkalom volt a reggelizésre.

Pontban 10 órakor megnyíltak a kapuk, mi pedig kis csoportokba verődve indultunk felfelé a János-hegyre. A látkép gyönyörű volt, természetesen fotók tucatjai készültek. Miután mindenki sikeresen felért a libegő tetejéhez, úgy határoztunk, megpihenünk egy játszótéren. Két libikókázás között gyümölcsöt és sütit ettünk. Igazán jó érzés volt kicsit „újra gyereknek lenni". A túra része azonban csak ezután következett. Nekivágtunk a meredek hegyoldalnak. Kis idő múlva fáradtan, de annál nagyobb boldogságban elértük az Erzsébet-kilátót. Felmentünk a legtetejére, és onnan csodáltuk a gyönyörű panorámát. Nagy szerencsénk volt az időjárással, mivel alig volt egy-két felhő az égen. Rengeteg fénykép készült, amelynek többsége megtalálható Instagramon sztori és poszt formájában.

Ezután elindultunk lefelé egy potenciális piknikhely felé. Ekkor csatlakozott be hozzánk a 9.A, Nagy Péter tanár úrral az élen. Az ő kiváló földrajzi tájékozódóképességének segítségével secperc alatt meg is találtuk az úticélt. Fáradtan megpihentünk a szikrázó napsütésben, és megkezdtük az ebédelést. Az otthonról hozott finomabbnál finomabb ételekkel kínáltuk egymást, szóval garantáltan nem maradt senki sem éhes. Körülbelül két órát beszélgettünk itt, miközben a hűvösvölgyi kisvasút „csodáiban” gyönyörködtünk.

Nemsokkal később elindultunk visszafelé. A haza vezető út is legalább annyi vicces perccel telt, mint az odaúton. Mikor visszaérkeztünk az Örs vezér térre, a tanárnő elengedett minket, és az osztály pillanatok alatt kis csoportokat alkotva eltűnt a délutáni nagy tömegben.

Szerintem összességében a 9.C egy újabb izgalmas és élményekkel teli nappal lett gazdagabb.