2019. november 2., szombat

Utam a magyar FIFA eSport válogatottságig


„Fehér Bálint vagyok. A Corvin Mátyás Gimnázium 12.c osztályába járok, az 5 éves nyelvi előkészítőbe. Az MTK Budapest eSport csapatának a belsővédője, és csapatkapitánya. A magyar FIFA eSport válogatottának tagja.”



Utam a FIFA-ban
Kiskoromban mindig is szerettem a focit. Néztem a mérkőzéseket, illetve játszottam is. A valóságban, egyesületi szinten, és a virtuális pályákon egyaránt.
A FIFA az egyik a labdarúgással kapcsolatos élményeimből.
Az első része a sorozatnak, amivel játszottam a FIFA 2004 volt (2003/04-es szezon játéka).
A következő években majdnem az összes példányát megvettem a sorozatnak.
Vagyis, a szüleim…
Ismerkedés a játékokkal

Az FIFA13 volt az első, ahol online is megmérkőzhettem a nemzetközi mezőnnyel. Az évek során aktívan gyakoroltam, és tudtam is évről-évre fejlődni.
A 11v11-es játékmóddal ekkor ismerkedtem meg, ahol két magyar sráccal játszottam.
2 évet kihagytam, és csak FIFA16-ban folytattam ebben a módban a játékot. Itt se játszottam sokat.

Bemutatkozás a 11v11 világában
FIFA17-ben november körül kezdődtek az izgalmak. Ekkor találtam rá egy YouTube streamre. Alig volt pár nézője, mégis felajánlotta az oldal, és én azóta se tudom miért, de rákattintottam.
Beírtam a chatbe, hogy majd legközelebb mehetek-e játszani. Igent mondtak.
Rögtön a videó után fel is vette velem a kapcsolatot egy úriember, akivel elkezdtem beszélgetni. Háromnegyed évvel később Ő volt az, aki az MTK Managereként elindította a csapatot.
Időközben bemutatkoztam az U21-es válogatottban, és egy biztos tagja lettem a csapatnak. 
Júniusban leigazolt a másodosztályból az akkori magyar bajnok. Nem is gondolkodtam, hogy elutasítom az ajánlatot.
Az egy teljesen más világ volt, egy jobb, erősebb csapat, de egy új környezet. Hiányzott a régi csapatom, a társaim, de tudtam, hogy ez az út kell nekem.

„Az MTK játékosa lettem”
Egy hónapra rá megkeresett az MTK leendő csapatkapitánya, hogy van-e kedvem csatlakozni.
Itt még sok volt a kérdőjel, és az MTK-t is csak egy lehetőségként vázoltak fel, hogy őket keresnénk meg egy eSport csapat ötletével, nulláról kezdve, hiszen ekkor ez a része az eSportnak még sehol se járt Magyarországon. Felment két pécsi srác Pestre, és tárgyaltak az egyesület nagyjaival, akik vevők voltak a tervekre.
Így létre is jött az MTK Budapest eSport!
A hivatalos bemutató 2017. szeptember 7-én volt. Emlékszem, amikor Baranyi Edit néninek próbáltam röviden, és mégis valahogyan érthetően elmagyarázni, hogy miért kell elmennem az informatika óráról.
Az MTK sajtótermében volt az egyesület hivatalos átadója, amit több TV csatornán leadtak, illetve jó pár internetes oldalon is megjelent. Ezután több megkeresés is érkezett interjúkra.
Az M4-nek, illetve a Kossuth Rádiónak is adtunk interjút hárman-hárman játékosok.

Az Angliában akkor alakuló QPR eSports ellenfeleként játszottunk egy bemutató mérkőzést. Egy nagyon erős csapatnak harangozták be őket, de sikerült legyőznünk az angol ellenfelünket.
Majd a román válogatottat is könnyedén megvertük.
A magyar bajnokságban eddig háromszor voltunk dobogósak:
Kétszer ezüst-, egyszer pedig bronzérmesként végeztünk. A negyedik szezonunkban pedig ötödikek lettünk.
A második szezonban sikerült a szezon legjobbjának lennem posztomon. Bemutatkoztam a ligaválogatottban, és idén februárban meghívást kaptam a felnőtt válogatottban, és tagja is voltam a VB bronzérmet szerző keretnek.
 2019. szeptember 27-én megnyílt az eSport Arénánk, aminek a megnyitóján, az Esport1 által készült velem egy interjú.

Október 5-én pedig megrendezésre került az első hivatalos rendezvény az arénában.
A K&H kupán a legjobb 16-ig jutottam, és a későbbi győztes ellen kaptam ki büntetőkkel.
A legjobb pillanatokat összefoglaló videóba be is került a mérkőzés utáni jelenet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése