2020. június 4., csütörtök

Könyvajánló 3.


Az első könyv tartalma: Mitévők legyünk, ha egyszerre a múltban találjuk magunkat, és csak annyit tudunk, hogy az üküküküküknagyapánk lovát Kövér Anninak hívták? Úgy van: megőrizzük a hidegvérünket. Legalábbis ezt próbálja tenni Gwendolyn, amikor kiderül: nem elég, hogy ő örökölte a családban az időutazásért felelős gént, de ráadásul az a feladat is neki jutott, hogy rendbe szedje a múltat. És mindennek a tetejébe épp ezt az arrogáns Gideont kapja útitársul! Az össze nem illő páros kénytelen-kelletlen beleveti magát a nem éppen hétköznapi kalandokba. Gwendolyn hamarosan megtapasztalja, hogy az ellentétek alighanem tényleg vonzzák egymást, és ez régen sem volt másképp. És, hogy már a múltban sem úgy mennek a dolgok, mint egykoron...



Gwendolyn története a három könyv alapján érdekes fordulatokat vesz. Kicsit nehéz követni a cselekményszálat, de a könyvben vannak ábrák, amelyek segítenek minket megérteni az eseményeket. Mindegyik könyv végén fel vannak sorolva a szereplők, és hogy ők kik.
Személy szerint én nem csak magát a történeten lepődtem meg, hanem hogy a könyv betűszíne megegyezik a szöveg színével. Ez nagy meglepetés volt nekem, és nagyon örültem ennek az egyediségnek. Amikor elkezdtem olvasni, féltem, hogy az a tipikus időutazós történet lesz, mint például mentsünk meg valakit, vagy szabadítsunk ki valakit, és itt lezárul a történet. Meglepetésemre és szerencsémre nem így történt. Mind a három könyvet szinte faltam.
Ezt a sorozatot is megfilmesítették, viszont csak magyar felirattal tudjuk megnézni. Ennek külön örülök, mert aki németül tanul, az így is fejlődhet. Én azért erősebb németesnek ajánlom, mert vannak benne részek, ahol nagyon hadarnak. Nagyon szeretem ezt a történetet és a könyvtárakban is megtalálható (legalábbis én még egyik könyvtárnál se jártam úgy, hogy ne lenne). Nagyon ajánlom mindenkinek, hiszen egyszerre fantasztikus és bonyolult történet.
Figyelmeztetés! A film és a könyv nem ugyanolyan tartalmú. (A könyvnek pozitívabb, viszont a filmnek tanulságosabb a vége.)

Kochán Eszter 10.D





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése