2019. április 8., hétfő

Ludwigsburgi kirándulás 2019

A Corvin Mátyás Gimnázium immár harminc éve ápolja ludwigsburgi testvériskolai kapcsolatát, ezért néhány szerencsés diák minden évben ellátogathat Ludwigsburgba. Ebben az évben én is ott voltam a szerencsés kiválasztottak között.

Tizenkilenc fős csoportunk 2019. március 15-én indult el a Corvin mellől. Nagyon izgatottak voltunk, de fél óra utazás után már mindenki aludt. Késő este megérkeztünk a szállásunkra. Másnap mentünk az ottani iskolába, ahol nagy szertetettel fogadtak bennünket. Vicces játékokkal megismertük a német diákokat, és utána kisebb csoportokban videót kellett csinálnunk Ludwigsburgról, amelyet mindenki sikeresen elkészített. A megmaradt időnkben felfedeztük a szállásunkat, és találtunk csocsóasztalt is, amivel (ha volt lehetőségünk) játszottunk. Majdnem minden este volt egy megbeszélésünk, ahol elmondtuk az aznapi élményeinket, és tudatták velünk a másnapi programokat. A hangulat mindig jó volt. A szombati megbeszélés után megcsináltuk ottlétünk első Aldi-tourját. Vasárnap reggel elindultunk a ludwigsburgi kastélyba, ahol sok érdekes dolgot tanultunk, például megtudtuk, hogy volt olyan állás a kastélyon belül, hogy légyfogó vagy egérfogó, és ülhettünk a kastély színháztermében is, ahol egy szék ára körülbelül 100.000 forint volt.

A kastély után elmentünk egy közeli fürdőbe, ahol fürödtünk, szaunáztunk és vízbe ugráltunk ugródeszkáról. (De ezt csak a merészebbek merték kipróbálni.) Este még beiktattuk a szokásos beszélgetést és néhányan összeültünk egy UNO-partyra. Reggel indultunk az iskolába, ahol körbevezetettek minket, és meghallgattuk az iskola történetét és a szakok leírását. Ezek után csoportunk kettévált, néhányan a videójukat vágták, a többiek pedig kipróbálhatták a fából készült puzzle készítését.

Kedden elmentünk a Járási Hivatalba, ahol megnézhettünk egy videót az iskolák közötti kapcsolatról és Ludwigsburgról. A hivatal után még egyszer ellátogattunk a kastélyhoz, sétáltunk a gyönyörű kertben, és élveztük a napsütést. Majd megint visszamentünk az iskolába, és újabb csapatokat alkottunk, elmentünk a városba, ahol ki kellett töltenünk egy kvízt. A feladatok után rohantunk vissza a szállásunkra. Mindenki nagy lázban volt az esti évfordulós vacsora miatt. A lányok sminkeltek, és a Tanárnő még a ruháinkat is kivasalta. Az este további részében meghallgattuk a német-magyar tanárok alapítók beszédét, és megnéztük az általunk készített videókat is. Közben a büféasztal roskadozott a sok finomságtól.

Későn és nagyon fáradtan elindultunk vissza, és sajnos aznap este nem volt gyűlés. Szerdán az ébredés nehezen ment egyesek számára, de mennünk kellett, mert várt minket Stuttgartban a Mercedes Múzeum, ahol megmutathattuk  csocsótudásunkat egy olasz diákcsoport ellen.

Stuttgartban volt még egy kis szabadidőnk ajándékot nézni, de erre csak egy óránk volt, mert utána elmentünk egy TV-toronyba, aminek fel is mentünk a tetejére. Ott gyönyörű látvány fogadott, az egész várost beláttuk.

Stuttgart után az utolsóelőtti látogatásunkat tettük meg az iskolában, ahol egy színházi előadással készültek nekünk. Egy nagyon színvonalas darabot ismerhettünk meg a németek által. Elérkeztünk csütörtökhöz, az utolsó napunkhoz, ami egyben a legforgalmasabb napunk volt. A szokásos reggelink után elmentünk egy kacsaúsztató tóhoz, ott sétáltunk és próbáltunk kaviccsal kacsázni. Ezután tesiztünk  a németekkel , zumbáznunk kellett. Szuper volt az egész, és szerintem mindenki úgy érezte, hogy másnap izomláza lesz.   Az edzésünk után sem lehetett pihenni, mert a következő úti cél a Városi Múzeum volt, ahol megtudtuk, hogy Stuttgartban készült az első vécépapírtekercs. Délután jöhetett Marbach, ott megnéztük Friedrich Schiller szülőházát, és fagyiztunk is.

Este volt a búcsúvacsora egy olasz étteremben a vendéglátóinkkal, majd lezajlott az utolsó esti beszélgetés, ami igen emlékezetesre sikerült. Péntek reggel indultunk fáradtan és szomorúan haza. Tizenkét óra utazás után megérkeztünk a Corvinhoz, ahol mindenkit várt a családja.

Még felsorolni is nehéz volt a rengeteg programot és élmény. Egy igazán jó kis csapat kovácsolódott össze a corvinos diákokból. Szeretnék még egyszer köszönetet mondani a szervezőknek és kísérőtanárainknak, Soltész Ágnes tanárnőnek és Éles Gergely tanár úrnak.

Paulovics Bianka 10.B

1. Leírás alapján tényleg nagyon tartalmas és sokszínű lehetett! Mindenkinek ajánlom, hogy ha teheti vegyen részt külföldi tanulmányi kirándulásokon!